Нахрена?

Posted on

Саме так, у заголовку ви читаєте слово «нахрена», і хоч юній леді не личить так висловлюватись, я не знайшла кращого слова до цієї публікації.
Тож вразливих людей попрошу не читати, я сюди хляпну моєї злоби…

Минулого тижня я здавала сесію. Останній прийом їжі був у вівторок ввечері. Після того я зранку випивала кави і їла канапочку, на більше часу не було. Сон тривав від 3,5 до 4-х годин максимум. Роботи хоч греблю гати, а тут ще й сесія…
Три тижні мала тривати начитка, лекції, пари, семінари. І наприкінці екзамени. За цей час найбільше знання, що я здобула зводиться до: «у будні дні вхід у корпус з вулиці Театральної, у вихідні – з проспекту Свободи».
І це не сарказм, це реально найбільший здобутий навик. Лекції були хоч якісь, семінарів – ні, але що найцікавіше – в останній тиждень, коли мали бути екзамени, всі раптом оклигались і згадали, що потрібно аби заочники понаписували контрольні, для допуску на іспит.
Далі про одну із контрольних. Написала, здала, далі староста повідомляє: «шукай викладачку, в тебе недопуск до іспиту через контрольну». Знайшла її, питаю що не так, звучить фраза: «Як ви оформили свою титулку? Хто так робить? Та якщо буде перевірка з міністерства мені скажуть як я таку роботу могла прийняти!», витріщаюсь на мою титулку і не можу второпати що в ній не так, відповідь: «отут треба було написати полужирним шрифтом!»

Пробачте, але я напряму цитую вам думки, які тоді лунали у моїй голові: «Курва ваша мать! То в цій країні така срака робиться, може якраз тому, що до замість того щоб займатись наукою, перевіряють шрифт тексту?!» здається всі напрями навчання звелись до «як правильно набирати текст у ворді, центрувати його і виділяти полужирним».
Але то було не єдине, на що подивились. Поглянули також на список «використаної» літератури. «Чому ви користувались книгами московського видавництва?! От до прикладу могли б поглянути на роботи вченого Ікс і на цій основі писати контрольну». Далі, суто ради інтересу, шукаю згадану літературу по цій темі від того вченого Ікс. Дивлюсь яку літературу він використовував у своїй роботі – та сама книга московського видавництва. Скажу чесно, в мене взагалі враження, що ніхто нічого свого не пише, тільки беруть книги списані з інших книг і нарізують з цього свою книгу.
Багато людей, коли дізнавались, що я біжу з роботи в універ дивувались і питались: «О! то ви ще вчитесь? І нащо воно Вам – невже думаєте щось зможе дати?» Це – парадокс. Кожен гнобить освіту і у кожного вона є. Мабуть тому, що здобуваючи її бачиш яка вона гнила.
До речі, знаєте якою в ідеалі має бути наука? Залежною від технологій. А технології залежними від науки. Бо вони – взаємопов’язані, бо розвиток науки має сприяти розвитку нових технологій, а застосування цих технологій мало б сприяти розвитку науки, і так постійно.
Так от, у нашій системі десь прогалина. Бо наша освіта здається і не знає про існування технологій. Як інакше описати маразм, коли від тебе вимагається «дістаньте зошити і конспектуйте, хто не матиме писаного конспекту з моїми лекціями – занижений бал». Розвиток технологій дозволяє обійтись сто п’ятсот раз без отого письмового конспекту, а півтори години можна було б застосувати в тисячу раз краще. І не треба затягувати пісеньку «на це нема грошей», кожен перший студент має планшети, смартфони, ноутбуки і т.п. і якби вони могли це застосовувати в навчальних цілях, теж могли б бути більш вмотивовані.
А ще коли я їхала на один із іспитів, то вирішувала в телефонному режимі розмитнення фури. Мій співробітник не знав, як підготувати деякі фундаментальні, банальні документи, в університеті за 5 років економічної освіти йому, як і мені, навіть не доводилось чути про існування цих документів, я вже й не кажу про їхній вигляд та оформлення. Практика дорівняє нулю.
Під час затвердження плану з моїм науковим керівником той почав мене розпитувати про життя і сказав: «по-моєму, ти якась ненормальна, якщо живеш сама!» (він ще багато всякого наговорив, після чого почуваєшся наче тебе облили грязюкою) і скажіть: а це – нормально? Щоб обізнана людина, професор, робив такі коментарі?
Тож спостерігаючи за всім тим, що робиться, зла, голодна, сонна і виснажена, пишучи по ночам контрольні, курсову, перше питання дипломної я сатаніла і думала «нахрена мені це?!» та я на роботі за 3 місяці вивчила більше, ніж за цілі роки. І на роботі ти хоч бачиш який толк з того, що ти робиш, тут – ні.
Я здала сесію. Без хабарів, без трійок і навіть з п’ятіркою. Але щодня я запитувала себе навіщо я це роблю, якщо сума оплачена за перший семестр не є такою значною в порівнянні до зарплати. Бажання кинути сповнювало (і далі є). І я не ручаюся за себе – можу підкоритись.
Я вам дам пораду, адже люди завжди дають хороші поради коли вже не здатні подавати поганого прикладу. Якщо маючи хорошу роботу ви задумаєте іти моїм шляхом, отакими заочними стежками, то станьте перед дзеркалом, подивіться у відображення своїх очей і голосно та чітко вимовте перед собою заголовок цієї публікації. І далі ідіть тільки якщо маєте впевнену відповідь на це питання.

01.12.2014

Без чітких відповідей,
Ольга Врублевська

Advertisements

21 responses »

  1. Після свого четвертого курсу зрозумів, що в університет ходять для того аби вивчати філософію. Інші предмети потрібні як галузі філософії (математика, фізика, етика, правознавство, психологія. економіка, історія, математична логіка).

    Практика тут ні до чого, це ж університет а не якісь там курси підвищення кваліфікації. Університет не буде вчити що в певному випадку видається сертифікат, бо сьогодні видається сертифікат, а завтра акциз, і що, змінювати всі підручники? Університет натомість вчить те, що корисно для науки – що таке науковість, і як створювати нові знання що відповідають стандартам наукової теорії.

    Щодо титулки – тут є всілякі ДСТУ, яких треба дотримуватись. Радій що ти не інженер, і тобі не треба титулку по ЄСКД оформлювати. Dura lex, sed lex.

    Відповіcти
    • Може ти і правий, з одного боку, але з іншого боку – на економічних факультетах, як то фінанси, облік і аудит, банківська справа та ін – без документів НІЯК.
      Бо ці “науки” без документів не існують і крапка.

      Відповіcти
  2. нахрена? Бо на купу посад є законна формальна, при чому і у приватних структурах, але від того не менш обов’язкова, вимога – наявність конкретного диплому. Ми на роботі вкотре не можемо довгий час погодити у контролюючого держоргану чергового заступника директора через відсутність саме вищої економічної освіти. І хоч трісни, він тепер мусить “склєпати” хоч якийсь диплом з Інституту післядипломної освіти чи ще звідкись.
    Безтолково. По-дурному. А головне – нахрена?
    Та що зробиш. Вимога є вимога :/

    Відповіcти
    • В цьому і проблема!
      Що вимога не в ЗНАННЯХ, а в пластиковій дощечці!…
      От і маємо “фахівців” без знань, але з дощечками …

      Відповіcти
  3. В чому твій науковий керівник правий – ти таки ненормальна. Але не за те, що живеш сама чи вчишся як треба,а не як всі, а за вибір місця здобуття освіти. Я не знаю зрозуміла ти вже чи ні, але ти попала на факультет, який люди обирають для красивого запису в дипломі. Ми, до речі, всією групою ржали, коли довідалися, що виявляється буває «економічний факультет», а буває «спеціальний економічний факультет» (оце вже реально відповідає заголовку цієї статті). Цих два і міжнар – друкарські станки для красивих, але нічого не вартих дипломів.
    І взагалі: чого тебе туди занесло. Італійську в Києві я б ще зрозумів – там перспектива, а це болото що тобі дасть?

    Відповіcти
  4. – у вас не стоит точка в сноске
    – но мое исследование совершит револ…
    – у вас не стоит точка в сноске. (с)

    з дисертацією таких формальностей взагалі хоч ховайся. і так, є враження, що всім срать шо ти пишеш, головне, щоб правильно оформлене. але менше з тим.

    а стосовно ненормальна – співчуваю, що вам такі люди постійно зустрічаються. так гарно жити,коли ніхто не вважає за потрібне коментувати ті сфери, які не його не стосуються.

    Відповіcти
    • Так, читала Вашу публікацію про усю бюрократію… Співчуваю Вам.

      А щодо коментарів – доводиться терпіти, люди постійно пхають свого носа…

      Відповіcти
  5. Як людина, яка має 2 українських вищих освіти (одна – на денній формі, друга -заочно), скажу: Українська вища школа – це л…но. І якщо на денній ще трапляються цікаві викладачі, які можуть навчити чомусь корисному, то на заочці – більшість викладачів просто “відбувають номер” ще й думають якби студента розкрутити на гроші.

    Відповіcти
  6. До речі, я ж згадав для чого всі отримують вищу освіту. Щоб не потрапити в армію!

    Для чого дівчата це роблять – для мене секрет. На моєму факультеті здається в кількох викладачів була версія що дівчата туди йдуть аби заміж вийти. 🙂

    Взагалі, багато різних відповідей на це заєбісьтє важне питанє може бути, важливо знати яка відповідь в тебе, і не займатись самообманом.

    Відповіcти
  7. “та я на роботі за 3 місяці вивчила більше, ніж за цілі роки”
    саме так, повністю згідний.
    Хоча денна форма точно дає застарілу інформацію, яка проте, в подальшому, після прийняття на роботу, дає швидший стрибок в розвитку.

    Відповіcти
  8. Читаю тебе і згадую себе на 5-6 курсах. Робота + навчання. Приходиш в університет, викроївши годинку в день на його відвідування, там якраз пара з охорони праці, ти слухаєш цей брєд і розумієш, що там, на роботі, тебе чекають реальні проблеми, реальні люди, реальні гроші. Будь сильною, цей етап треба пережити! 🙂

    Відповіcти
    • А в нас охорону праці (і це в економічному ВНЗ) вів якийсь відставний підполковник з МНС. Тому заняття вигладало приблизно так: “Тема сьогоднішнього заняття – вплив шуму та вібрації на організм працівника. Але навіщо Вам цей шум? Краще я Вам розкажу про проникаючу радіацію від вибуху ядерної бомби!”

      Відповіcти
      • Ну хоч так. А не “відкрийте конспекти, запишіть, напишіть реферат на тему якоїсь хрєньки”.

      • Ще особливо люблять, щоб ота хренька була писана від руки.
        Самому нема чим зайнятись – то й інших нагружу, а чо?

    • Дякую, Саш!
      Реально так.
      Я сиділа на екзамені, писала якісь небилиці і думала про те, що в мене фура чекає на розмитнення, а я тут якийсь брєд пишу…

      Відповіcти
  9. Все те саме і на інших напрямках. Згадую своє навчання в університеті, можу сказати що пройдені два курси на edx.org та coursera.org дають більше актуальних знань і практики ніж всі роки навчання в ВНЗ.Сумно,але це правда…

    Згадую ті предмети де тільки конспектували формули, щось виводили, і все зводилось до того щоб взяти формулу (32) підставити її в (65) і отримати нову формулу (127), а для чого, второпати не можу і досі, і найцікавіше що це жодного разу не стало в пригоді в моїй роботі (а працюю я по спеціальності). Практичні заняття це окрема тема – що можна навчитись використовуючи пристрої та прилади 60 – 70 років, втой час коли був 2003… Деякі викладачі просто читали із методички яку ж самі написали, ні вони ні студенти не розуміли предмету…Також при написанні диплому є людина (нормоконтроль) яка чіплялась за крапи, коми шрифти і абзаци, і все одно що в тексті міг бути написаний будь який текс що не відноситься до теми(в кожному закладі є така потрібна людина)…, маринування (з ранку до 22 вечора) студентів під час захисту курсових, спонукання купляти книжки викладачів (тому що тільки там є вся потрібна інформація, а хто не купить буде дуже довго здавати).

    Хоча був і позитив. Куратор, який давав настанови, мотивував не зупинятись на досягнутому (він звільнився з університету кілька років після мого випуску), хороші одногрупники з якими і досі підтримую зв’язок, походи на пиво під час всяких соціологій і політологій (от для чого мені технарю це нав’язувати, буде потрібно сам знайду і прочитаю), поїздки в “ковбойському дизелі” – “Чернівці -Коломия – Івано-Франківськ”, чудове місто Чернівці і все що із ним повязано…

    P.S.Незважаючи на вищеописане, кафедрі якимось чином вдається встигати за технічним прогресом, і навіть робити спроби допомогти державі: http://telebudka.com.ua/inter/1713-fziki-chernvcv-stvorili-shifrovalnu-sistemu-dlya-vyskovih-obschestvo-video-.html

    Відповіcти
    • Цікаво те, що ця публікація стала певною мірою рубрикою “накипіло”, тут кожен висловлює щось своє. І шкода, що здебільшого негатив. Мабуть це – найбільша оцінка користі тієї освіти, попри якісь веселі миті студ.життя.
      Бажаю Вам успіхів і навчання, головне, щоб не такого як в універі, а справжнього.

      Відповіcти

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

Дамітріанство

Протестантська етика і дух Макіавеллі

zarazko

Just wordpress and nothing more

zentravelblog

Дорога до себе є головною.

Books & Lights

Write hard and clear about what hurts. Ernest Hemingway

Demyan Danylyuk

Міста. Простір. Транспорт. Деталі. Думки і люди

Дипломат

Блог про бюджетні подорожі Європою і не тільки

N.Sh.

навіяне жіночими парфумами

DumkaUa

Вільна Думка Вільної Людини

Нотатки по ходу

Маленькі відкриття, які краще записати, ніж відкривати знову

UaBanker

Про фінанси і не тільки

Bike Traveller's Blog

Подорожі, фотографії, роздуми

yulitravel

подорожі з книжками і кавою

Непублічні історії

розказані вголос

Проза і публіцистика

Блог про книжки, людей та час

О простых вещах

enjoy the little things

N! думок

n->∞ (Я спраглий до знань)

Ola life

розмови із собою

%d блогерам подобається це: