Без суворої наполегливості – не заговорите

Posted on

Іноземна мова – це не щось таке, що просто входить в голову. Зазвичай, для її вивчення потрібно прикладати зусиль. Тим не менше, багато хто думає, що варто собі найняти репетитора і знання мови автоматично увійде в голівоньку, без надмірних трудів. Звісно, так не буває.
Мозок потребує постійного використання мови, тож аби «тримати його в формі», я завжди раджу хоча б 15 хвилин в день присвячувати іноземній. Варто вивчати щодня кілька нових слів, читати якісь невеличкі тексти і виконувати хоч одну вправу. Це зовсім небагато, а результат відчутний.
Так вже склалось, що репетитор з мене суворий. Перше заняття було завжди безкоштовне, де я знайомилась з потенційним учнем і пояснювала мої умови співпраці, зводились вони до: «якщо ви не прикладатимете зусиль – я не буду гаяти на вас мій час, ви повинні вчитись» і байдуже скільки пропонували, якщо я не відчувала, що отримуватиму втіху від цього навчання, то могла відмовити людині. Не зважаючи на дуже вимогливе ставлення до навчання, від учнів в мене відбою не було, навіть заздалегідь в списки записувались.

Одного разу у мене була своєрідна суперечка з репетиторкою з англійської моєї маленької учениці, та мене звинувачувала у надмірній строгості. Насправді нічого «надмірного» не було. Просто у нас з тією викладачкою був різний підхід.
Коли моя маленька казала: «я не виконала цього завдання, бо я не знала як то робиться», то моя колега їй казала «добре, я тобі скажу, як то має бути» – і робила все за неї. Дитині ця халява тільки на руку, тож від домашнього постійно сачкувалось.
Мій підхід інший: на ту ж фразу про не знаю як робиться я питаюсь: «що ти зробила для того, щоб дізнатись як це робиться?», якщо «нічого», бо подумала просто не знаю і відклала в сторону, то домашнє залишається на наступний раз і до нього додається ще нове домашнє. А якщо відповідь змістовна: не знала слів – шукала в словнику, не знала побудови речення – переглянула аналогічні випадки в зошиті, або ж є конструктивне пояснення що залишилось незрозумілим – без проблем, ми розглядаємо випадок разом. В іншому разі домашнє залишається на допрацювання. Якщо його не виконувати – воно зростає в обсягах, а там гляди можна і айфона позбутись
Безперечно, я ймовірно сувора, однак дитина, на відміну від дорослого, ще не розуміє навіщо батьки спонукають її це робити і лише при відповідному контролі виконує все як слід, це у ній також розвиває рису відповідальності. Проте, буває, що і з дорослими, які начебто платять власні кошти і починають вивчати мову “усвідомлено”, є потреба в такій суворості.
Загалом, істина все та: своїх мізків вам ніхто не вставить, найкрутіший вчитель вас може навчати скільки заманеться, однак без ваших зусиль це все буде нанівець. Лише з відповідальним і наполегливим підходом до вивчення мови ви зможете дійсно її вивчити. Тому насамперед, будьте суворі самі до себе. Ставте самі собі домашні завдання і самостійно себе перевіряйте.
Прикладайте зусиль і – заговорите.
Багатомовності вам! Бо спілкуватись різними мовами – це воістину прекрасно, варте всіх надмірних намагань! 🙂
17.02.2015

Сама не перестаю вчитись,
Ольга Врублевська

Advertisements

10 responses »

  1. Але якщо людині та іноземна мова нафіг не здалася, то навіть 11 років суворого навчання фіг що дадуть. Не існує в людини такої мотивації як відповідальність, існує лише бажання. Якщо їх нема – мозок оголошує нудьгу і вимикається.

    однак дитина, на відміну від дорослого, ще не розуміє навіщо батьки спонукають її це робити і лише при відповідному контролі виконує все як слід, це у ній також розвиває рису відповідальності

    А потім дитина виростає, йде на укрпошту, де її заставляють щось робити що вона не розуміє, потім з неї щось хочуть клієнти чого вона не розуміє, в неї звідкись депресія яку вона не розуміє, і вона незрозуміло чого кричить на клієнтів. І знову з України виходить радянський союз, де кожен працює лише тому що начальник так сказав, а слухатись начальника – відповідально.

    без ваших зусиль це все буде нанівець. Лише з відповідальним і наполегливим підходом до вивчення мови ви зможете дійсно її вивчити. Тому насамперед, будьте суворі самі до себе. Ставте самі собі домашні завдання і самостійно себе перевіряйте.

    Оце правильно. Але там де вчителька поставила забагато домашнього, часу на своє не залишається. Там де з’являється зовнішня мотивація – внутрішня притупляється. І далі дитина починає думати що це нормально – постійно робити те що не хочеш.

    https://bunyk.wordpress.com/2012/04/26/right-words-for-thoughs/#comment-3945

    А загалом щодо того що мову краще вчити щодня ніж раз на тиждень – правда. Але тому що це дозволяє прикладати менше зусиль, а не тому що треба себе до чогось змушувати.

    Відповідь
    • Зовсім не згідна.
      1) Існує така річ як бажання до відповідальності, яка сприймається як достойна риса. Є люди, які працюють над собою, бо мають бажання бути красивими, а є люди, які хочуть бути відповідальними і в цьому випадку мозок не вимикається, а навпаки радіє кожній нагоді цього досягнути. Може хіба Вам не властива відповідальність, от Ви і пишете, що від неї нудно.
      2) Зазвичай, діти з часом розуміють, що батьки були праві. Їм це незбагненне у підлітковому віці, але з дорослішанням вони прислухаються до батьківських порад і сприймають їх, тому подальша Ваша розповідь про депресії і крики мною сприймається як нісенітниці. Якщо людина кричить на клієнтів і погано виконує свою роботу, то це тому, що вона хоче все мати, а нічого не робити. Тут більше відповідальність не батьків і виховання, а власної заздрості і самостійної роботи над собою. І людина має слухати не начальника, а власної совісті, от тоді все буде гаразд.
      3) Щодо Вашого “постійно робити те, чого не хочеш” – взагалі не розумію що Ви маєте на увазі. Якщо дитина вчиться організовувати власний час з дитинства, завдяки вчителю, то встигає робити все, що хоче. Учениця з цього прикладу за два роки настільки вдосконалила тайм-менеджмент, що вона встигає мати заняття з трьома репетиторами (за прохання батьків) і за власним бажанням відвідувати спортивну секцію та уроки малювання + читати постійно художню літературу. Такому менеджменту і дорослі позаздрять. А допоміг їй графік, який колись встановили дорослі.
      4) Спочатку треба змушувати, бо коли щось дається нелегко, може з’явитись бажання все закинути. Тут і потрібна сила волі.

      Відповідь
      • Може в нас з вами різне поняття відповідальності, але я думаю що відповідальність – це коли твоя діяльність має наслідки що тобі не подобаються – ти не повинен жалітись ні на кого крім себе, і сам ці наслідки виправляти. Тому я не розумію як можна хотіти бути відповідальним. Ти або відповідальний за щось – і працюєш більше якщо працював погано, або не відповідальний і тобі до лампочки.

        > Спочатку треба змушувати, бо коли щось дається нелегко, може з’явитись бажання все закинути. Тут і потрібна сила волі.

        От якраз спочатку сила волі не потрібна, все працює на простому бажанні. Вона потрібна трохи пізніше, коли приходить спад і хочеться це закинути. Тоді треба переконати себе що це лише плато на кривій навчання і продовжувати.

      • Ваша проблема в тому, що відповідальність сприймається Вами як наслідки чогось негативного.
        Відповідальність – то насамперед вміння усвідомлювати кожен свій крок, зважувати його і аналізувати який це результат може принести. От тоді ти і ВІДПОВІДАЄШ за свої вчинки.

      • А, ну та це тоді не відповідальність, а вдумливість/consapevolezza/mindfullness якась. Так, такої в мене теж нема.

  2. О, мій попередній коментар попав в спам. 🙂

    А ще, раджу пройти https://www.coursera.org/learn/learninghowtolearn 4 hours of video, 3 hours of exercises, 3 hours of bonus material. Окрім того що це можливість повчити як працює мозок – ще й можливість повчити англійську. І хтось навіть додав українські субтитри.

    Відповідь
  3. “Коли моя маленька казала: «я не виконала цього завдання, бо я не знала як то робиться», то моя колега їй казала «добре, я тобі скажу, як то має бути» – і робила все за неї. Дитині ця халява тільки на руку, тож від домашнього постійно сачкувалось.”

    Я вважаю що дисципліна і суворість дає кращі результати ніж “усі – пусі”. Тому це добре що Ви “репетитор з мене суворий. ”

    Мав подібний досвід, хоча викладачем ніколи не був(те що в мені викладали педагогіку нічого не означає), допомагав брату з лаборатоними з програмування (перший курс університету). Першу лаб. роботу я зробив, він дивився, казав що розуміє все. Другу подібну показав мені і попросив щоб я зробив, хоча вона була подібна на першу. Запитав , чому ти не робиш, каже що не знає як, причому навіть не пробував. Після цього я сказав що буду допомагати тільки тоді коли бачу старання, спроби, глухі кути і тільки тоді поясню той шматок який не виходить. Навчання для себе, не для мене і не для викладача. З того часу він почав старатись. Хоча часом присилав мені виріше завдання, і просив перевірити, тому що написав бездумно, і не розуміє як воно працює. Ці спроби зазнавали невдачі, і зараз вчиться більш самостійно працювати, і питає тільки тоді коли справді щось не розуміє, після того як спробував різні варіанти вирішення.

    Відповідь
    • Чудовий приклад, дякую Вам!
      Цілком з Вами згідна.
      У мене були схожі випадки коли мій брат допомагав мені з математикою.

      Відповідь
    • Ні, ну це зрозуміло, що якщо я буду довго слухати Моцарта, то грати як він все одно не навчусь, поки таки не візьму інструмента, не попробую і не буду пробувати щодня. Навіть якщо всю теорію вивчу на зубок. Але це ніяк з суворістю не пов’язано, а з ефективністю теорії і практики.

      Відповідь
  4. Сповіщення: Обростання позитивними звичками | опосередкована щирість

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

Дамітріанство

Протестантська етика і дух Макіавеллі

zarazko

Just wordpress and nothing more

zentravelblog

Дорога до себе є головною.

Books & Lights

Write hard and clear about what hurts. Ernest Hemingway

Demyan Danylyuk

Міста. Простір. Транспорт. Деталі. Думки і люди

Дипломат

Блог про бюджетні подорожі Європою і не тільки

N.Sh.

навіяне жіночими парфумами

DumkaUa

Вільна Думка Вільної Людини

Нотатки по ходу

Маленькі відкриття, які краще записати, ніж відкривати знову

UaBanker

Про фінанси і не тільки

Bike Traveller's Blog

Подорожі, фотографії, роздуми

yulitravel

подорожі з книжками і кавою

Непублічні історії

розказані вголос

Проза і публіцистика

Блог про книжки, людей та час

N! думок

n->∞ (Я спраглий до знань)

Ola life

розмови із собою

%d блогерам подобається це: