Віщі сни і місто, варте фортеці

Posted on

мільйон білоруськихрублівВихідними на день Конституції  я звісно що подалась у нові мандри.
Колись думала, що варто буде з’їздити у Білорусію, та не планувала конкретно, поки одного разу мій компаньйон)) не сказав «а мені сьогодні вночі снилось, що ми з тобою гуляємо по Мінську». Так і з’явився задум. Поки шукали чим то туди добратись, я згадала що якогось Ігор uabanker писав на цю тему. За що йому окрема подяка, адже саме завдяки описаному ним маршруту у нас з’явився задум поїхати і у Брест.
Внесли, щоправда коригування – описаний Ігорем маршрут дешевий, але не заощаджує часу. Ми його реалізували по своєму:
П’ятниця вечір, о 21:46 142-м потягом зі Львова у Ковель. Потяг робить якийсь круг через Волинську область, проте за цей час можна поспати. О 01:58 прибуває в Ковель. Звідти до Бресту можна дістатись прямим автобусом.
Тут мушу вам сказати, що о 2:30 ночі на станції ми помітили автобус у Брест, але про нього нам не було відомо з інтернету. Тож ми ще заздалегідь купили квитки на прямий автобус Ковель-Брест о 6:00 ранку – вокзал в принципі просторий, є де комфортно почекати.
Вже коли сіли в автобус ближче до кордону почались пригоди – водій вирішив підібрати нелегальних пасажирів – жіночок-контрабандисток, які везли товар на продаж у Білорусію. Через скандали і розборки на кордоні з цими панями ми простояли 2 години на білоруському кордоні. Через що ми приїхали у Брест зі запізненням (обурена я вже написала скаргу на водія).
До слова кажучи – перед пересіканням кордону вам дають заповнювати міграційну картку, в ній ми зазначили причину візиту – туризм. На паспортному контролі нас запитали маршрут по якому ми будемо прямувати.
Врешті, таки дістались до місця призначення і помінявши гроші у відділенні банку (бо просто обмінників нема) ми отримали кілька мільйонів – в Білорусії то були останні дні старих грошей. Перші витрати – морозиво у стаканчику. На смак як морозиво, що я їла в 90-х роках. Дитинство… 🙂
Заселились у квартиру “на Кірова“, яку всім можу сміливо радити за її дуже комфортне місце розташування – близько до центру та до автовокзалу. До відомої крепості теж недалеко. Тут і сталась перша «справжня» білоруська розмова з власником:

– у нас обачно люди з России проживают, украинцев вот еще не было, а откуда вы?
– со Львова
– о… Львов… мы раньше с женой очень хотели этот город посетить, но теперь не рискуем из-за всей этой ситуации
– Но военные действия на востоке, в нашем городе все спокойно.
– но у вас склады с оружием разворовали, люди вооруженные ходят….
– склады разворовали уже давно, но сейчас все в порядке.
– мы не можем так рисковать и ехать с маленьким ребенком…

На тім розмова і завершилась. Такі от в них промиті мозки.
Далі ми подались на розвідини міста. Саме місто дуже чисте. Центр невеличкий і здебільшого полягає у вулиці Совєтській.  Що здивувало – в нас у Львові кожне вільне місце зайняли б для облаштування кав’ярні, кафе, крамнички сувенірів, там же все в перемішку – кав’ярні поруч з комісійними магазинами, кафе поруч з магазинами меблів/дверей.
Взагалі, як виявилось продуктові магазини – рідкість. МАФів практично нема. В дворах житлових будинків кіоски відсутні.
А пообідавши ми подались до Брестської фортеці. Припав наш візит на самісіньку жару – 13-14 годині. Сонце палило нещадно, проте це не погіршило вражень від фортеці, а зокрема монументальних скульптур в честь радянських воїнів. Дуже і дуже шокує, та справляє враження помпезності, мужності та великої значимості людини. На вході у фортецю лунає оголошення з радіо СРСР про початок війни, а також періодично звучить бомбардування з літаків, що ще більше справляє шоку.
Словом, усі добирання до Бреста варті того, аби просто побачити фортецю. Це місто варте того, аби його відвідати просто заради того, аби відчути ту атмосферу.
Дуже живописна – в буквальному сенсі цього слова, вулиця Гоголя, тут повсюди цікаві ковані скульптури, а на одному з відрізків вулиці скульптури з творів Гоголя.
Також в Бресті гарна набережна ріки Мухавець. Там можна і пароході покататись, але він пересувався настільки повільно, що я там засинала 🙂
І на останок пораджу заклад для вечері – La Kave, що на вулиці Совєтскій, 50. Там смачна білоруська та європейська кухня. Ціни можливо дещо вищі середнього, однак з огляду на те, якими були інші заклади… раджу таки La Kave.
І ще така порада: Брест місто доволі компактне і одного дня більш, ніж достатньо, аби побачити усі визначні місця, тому не варто у пекельну обідню спеку йти до фортеці – краще в той час відпочити в помешканні чи посидіти десь де є кондиціонер, а вже після обіду спокійно туди податись – часу вистачить на все! 🙂
Як підсумок чи варто відвідати Брест – так, варто. Хоча б заради фортеці. І також задля того, щоб пізнати краще ту країну, яка ось тут – зовсім поруч нас і про яку ми так мало знаємо.
А вже на ранок ми подались далі за маршрутом по Білорусії, але про це згодом. Поки – гарних вихідних 🙂

01.07.2016

Під враженням,
Ольга Врублевська

7 responses »

1. А якщо не секрет які саме «склады с оружием раворовали» саме у Львові? Якщо не рахувати табельної зброї, яку менти самі прихватизували в «ніч гніву» і яку в них потім і вилучили 🙂

Відповіcти
  2. Радий, що Вам згодились мої поради))
    Автобуси Ковель-Брест мені не сподобались, бо стан української дороги від Ковеля до кордону – жахливий. На білоруській стороні з дорогами ситуація трохи краща 🙂
    Цікаво, яким шляхом Ви назад повертались?)

Відповіcти
    • Ігоре, мабуть в тебе застаріла інформація щодо стану доріг від Ковеля до кордону – дорога не ідеально гладка, але добре зремонтована, їдеш без проблем.
      Назад повертались потягом, але пр оце потім. 🙂

• Мабуть таки її поремонтували. Бо минулого літа їхав ту ділянку якраз автобусом (потяг запізнився і я не встиг на дизель до Заболоття, тому поїхав автобусом Ковель-Брест), то думав, що по тим ямам автобус розвалиться, або колеса повідпадають))))