Варшава із зеленої точки зору

Posted on

сад на дахуДуже довгий період я не писала, бо у мене вже мабуть якась традиція у вересні йти у відпустку, а повернувшись я все оготовтувалась від роботи, тож лише зараз зводжу кінці з кінцями і опишу про мої нові мандри.
На початку року я відвідала Варшаву, однак деякі особливості польської столиці відкрити собі не змогла оскільки то був місяць лютий, я ще тоді у статті написала: «доведеться колись ще навідатись у Варшаву, сподіваюсь у теплішій порі і зможу полюбуватись цією дивовижею» – ці слова стосувались саду на даху бібліотеки.
Власне, мабуть із-за тих незвіданих красот у мене була підсвідома тяга повернутись у Польщу і довідкривати недобачене, а тим паче звідти летіти деінде у Європу простіше.
Отож,  3 вересня приїхала у Варшаву і чи не одразу після сніданку ми подались до бібліотеки – скажу вам так, воно таки цього вартує! Насамперед, поки ходиш цим садом не перестаєш задавати собі питання «як таке можливо», зазираєш крізь шибу і внизу бачиш книги, а поруч тебе кущі-дерева. Дійсно цей сад на даху родзинка, бо такого дива я ще не спостерігала і вже хоча б вже через нього Варшава варта відвідин.
парк ЛазанкиА інше, що теж абсолютно варте відвідин у Варшаві то королівський парк Лазанки. Здавалося б парк, ну що тут такого, але він настільки вишуканий, упорядкований і затишний, що тут просто відпочиваєш від світу (саме те, що і треба було для старту відпустки після кількох виснажливих місяців на роботі). Єдине що мені було прикро поки я прогулювалась по цьому парку – ну коли так буде у Львові, хоча б у Стрийському парку. Так, він в порівнянні з іншими парками в чудовому стані, але потрапляючи в парк «по ту сторону кордону» геть по-іншому все сприймається і бачиться. Лишень на днях я прогулювалась Стрийським і поглянувши на став із лебедями похнюпилась – пригадався мені чистий потічок у парку Лазанки, качки і величезні коропи…

парк Лазанки Словом, перший день відпустки минув у затишній польській столиці, яку цього разу я побачила із зеленої точки зору, і мушу сказати що ці споглядання парків та садів справили не менш «wow» ефект, аніж центральна архітектура, яка приголомшлювала понад півроку тому.
І ще така цікавинка: на другий день будучи біля палацу культури («сталінська висотка») з одного боку будівлі є величенький фонтан, і одразу біля нього пам’ятник, підійшовши до якого я помітила, що це Янушу Корчаку. Хто вивчав чи читав знає якою видатною була ця людина. Свого часу я відвідала лекцію де йшлось про нього, його інноваційні (у той час) погляди у педагогіці та про його смерть у концтаборі Треблянка.
пам'ятник Корчаку ВаршаваЗокрема, визначний той факт, що Януш Корчак поляк єврейського походження, опікувався будинком сиріт (де перебували єврейські діти) і коли усіх його дітей відправляли у концтабори він відмовився від порятунку (мовляв видатному лікарю не обов’язково туди їхати), але він знехтував пропозицією і подався з дітьми у руки смерті. Словом, історія дуже цікава і сумна, але варта того аби її довідатись, тому кому цікаво – раджу пошукати додатково і при нагоді – піти поглянути на пам’ятник. Мене ж при баченні монументу сповнило почуття  вдячності, що його вшанували, ми повинні пам’ятати таких саможертовних людей.
А вже згодом «модлін бас» мчав у напрямку аеропорту, а відпустка сповнювалась нових пригод 🙂
Далі буде!
02.10.2016

Згадуючи відпустку,
Ольга Врублевська

Залишити відповідь

zarazko

Just wordpress and nothing more

zentravelblog

Дорога до себе є головною.

irynaskitchen.wordpress.com/

Європейська Кухня з Іриною Чорній

Books & Lights

Write hard and clear about what hurts. Ernest Hemingway

Demyan Danylyuk

Міста. Простір. Транспорт. Деталі. Думки і люди

Дипломат

Блог про бюджетні подорожі Європою і не тільки

N.Sh.

навіяне жіночими парфумами

DumkaUa

Вільна Думка Вільної Людини

Нотатки по ходу

Маленькі відкриття, які краще записати, ніж відкривати знову

UaBanker

Про фінанси і не тільки

Bike Traveller's Blog

Подорожі, фотографії, роздуми

yulitravel

подорожі з книжками і кавою

Непублічні історії

розказані вголос

Проза і публіцистика

Блог про книжки, людей та час

О простых вещах

enjoy the little things

N! думок

n->∞ (Я спраглий до знань)

Ola life

розмови із собою

