Легковажна брехня як благородне спасіння

Posted on

Темний вечір, до тями повертає телефонний дзвінок.
– Оля, ти вже дома?
Погляд переходить на годинник. Заплющую очі, короткий видих і тоді:
– Так, бабцю.
– Добре… а поїла вже?
Ще один видих.
– Так…
Як зрозуміло із заголовку статті, мої репліки – брехня.
В той час я ще виконую роботу і знаходжусь в протилежній частині міста. Мені ще йти на темну, майже неосвітлену зупинку однієї вулиці, де чекати єдину маршрутку в моєму напрямку. А тоді ще трястись годину в їзді по місту доки не доберусь додому.
Так, я брешу. Легковажно і усвідомлено. Але я знаю з якою метою я це роблю. Якщо скажу правду – 83-х річна людина по ту сторону телефону позбавиться сну і занепокоїться. Моя брехня має благородні наміри спростити життя і позбавити від зайвих клопотів – думок про мене.
Це не виправдання. Не бачу потреби виправдовуватись.
Розповіла з простої причини – всі брешуть. Питання лишень чому. Байки «гірких правд солодких брехень» тримати варто при собі. Бо невірні вони. Не така вже й правда буває корисна, а інколи й навпаки. І якщо ви ще не бували в ситуації коли вам доводиться її оминати – не беріться «брехунів» судити. Бо в свій час самі збрешете. Головне, щоб це було задля «благородного спасіння».
Публікація на цьому завершується. Багато хто зараз буде суперечити, що з такими намірами можна кожну брехню виправдовувати. Ні, не кожну. Але я сподіваюсь, що є і ті, кому стаття була зрозумілою.

14.01.2014

Зі щирою брехнею,
Ольга Врублевська

Одна відповідь »

  1. Марушка

    Підтримую написане вище. Коли брехня, а тут вірніше було б написати обман, має соціально-психологічно форму – це нормально. Головне знати міру.

    Відповідь
    • Просто неприємно коли беруться читати моралі ті, хто НІЧОГО не тямить і солодкаво-лукавим голосочком проговорюють: “а брехати негарно”. Що мені робити у моєї житті якось сама вирішу. І на те, що, коли, кому я кажу у мене мої причини.

      Відповідь
  2. Описаний випадок (і аналогічні йому) – як не крути, а кожен стикається з таким. Хтось частіше, хтось рідше, але точно кожен…

    Відповідь

Залишити коментар

Дамітріанство

Комунікації, самоорганізація, хибна свідомість

zarazko

Just wordpress and nothing more

zentravelblog

Дорога до себе є головною.

Books & Lights

Write hard and clear about what hurts. Ernest Hemingway

Demyan Danylyuk

Міста. Простір. Транспорт. Деталі. Думки і люди

Дипломат

Польська мова і культура, навчання, подорожі і не тільки

N.Sh.

навіяне жіночими парфумами

DumkaUa

Вільна Думка Вільної Людини

Нотатки по ходу

Маленькі відкриття, які краще записати, ніж відкривати знову

UaBanker

Про фінанси і не тільки

Bike Traveller's Blog

Подорожі, фотографії, роздуми

yulitravel

подорожі з книжками і кавою

Костянтин Москалець

Ви можете надати допомогу автору. Картка Приватбанку: 5457 0822 2783 3246 monobank: 5375 4141 2402 7078 Дякую від усього серця! Костянтин Москалець.

Непублічні історії

розказані вголос

Проза і публіцистика

Блог про книжки, людей та час

N! думок

n->∞ (Я спраглий до знань)

Ola life

розмови із собою